Sea freight

More

Our company provides import and export container shipping by ships of ZIM, MSC, Maersk, Arkas, CMA-CGM, Admiral, Cosco, and Hapag-Lloyd lines in all areas, the main of which are delivery from Asia (China, South Korea, Thailand, Malaysia, Vietnam, Israel, Turkey, India and Pakistan), North Africa (Morocco, Algeria, Tunisia, Egypt), Europe (Ukraine, Russia, Greece).

The company "MARIOS TRANS IMPEX" bears full financial and legal responsibility for the safety of the cargo, observance of all transportation rules and the legality of its transference. The most often port where we accept the goods: the Port of Novorossiysk.
1. * We carry out a full cycle organization of sea delivery:
2. * We organize a profitable route of cargo delivery and selection of the optimal scheme;
3. * supplying an empty container to the supplier for packing cargoes, door-to-door delivery»;
4. * Execution all necessary documents for transportation
5. * documentary support - preparation a multimodal bill of lading (single transport document for the entire transportation route), documents and FIATA forms.

The advantages of collaborating with us: the presence of direct contracts with international shipping lines represented in the Russian market, which makes it possible to offer our customers the most optimal routes and rates for sea transport. the large amount of cargoes allow us to get lower freight rates and demurrage conditions. In addition, the lines are not interested in working with individual recipients, but with the large shipping agents familiar with the operation of the line which located in the territorial vicinity and with the lines which have long-term and credit relations. The possibility of providing a range of services "from door to door" through the effective maritime transport integration in the cycle of the complex multimodal transportation The possibility of "rolling", i.e., delaying cargo at the transshipment ports, according to the client request, for example, in case of overstocking or the need for additional time for the collecting bankrolls and necessary documents for customs clearance.

The clients can regularly take information and round-the-clock monitoring of cargo in containers through the website www.merios.su

Main directions:


Type


Route


transit time, from


Rate, from



(SEA FREIGHT)

Bangladesh: Chittagong - Novorossiysk


25 days


по запросу


Vietnam: Haiphong, Ho chi minh - Novorossiysk


40 days


по запросу


Greece: Thessaloniki, Piraeus


14 days


по запросу


Egypt: Port Said, Alexandria, Damietta - Novorossiysk


8 days


по запросу


Iran: Bandar Abbas - Novorossiysk


20 days


по запросу


Jordan: Aqaba - Novorossiysk


8 days


по запросу


Israel: Ashdod, Haifa - Novorossiysk


8 days


по запросу


China: Shanghai, Ningbo, Qingdao, Xingang, Xiamen, Yantian - Novorossiysk


50 days


по запросу

India: Mundra, Bombay - Novorossiysk


22 days


по запросу


Pakistan: Qasim, Karachi - Novorossiysk


20 days


по запросу

Tunisia: Tunisia, Sousse, Sfax, - Novorossiysk


23 days


по запросу


Turkey: Mersin, Istanbul - Novorossiysk


12 days


по запросу





The following conditions of freight payment are used in international maritime transportation:

Pre-paid- the freight is paid by the sender. CFR, CIF, CIP, CPT, DAT, DAP, DDP.
Collect- the freight is paid by the recipient. In conformity with the delivery terms of FOB, FAS, FCA, EXW

The marine rate may or may not include the cost of terminal processing, based on the terms of the quotation:

FIFO (from Free In / Free Out) - the freight rate does not include the cost of loading on the vessel or the cost of unloading from the vessel (terminal processing in the ports of loading/unloading) i.e. it is the net cost of sea transportation.
FILO (from Free in / Liner Out) –the freight rate includes the cost of unloading from the vessel (terminal processing at the port of unloading) i.e.FILO = FIFO + DTHC LIFO (from Liner in / Free Out) – the freight rate includes the cost of loading the vessel (terminal processing at the loading port).i.e. FILO = FIFO + OTHC + DTHC
LILO (from Liner in / Liner Out) - the freight rate includes the cost of both loading and unloading from the vessel (terminal processing at the ports of loading/unloading).i.e. FILO = FIFO + OTHC + DTHC

-----

Компания ООО «МЭРИОС ТРАНС ИМПЭКС» несет полную финансовую и юридическую ответственность за сохранность груза, соблюдение всех правил перевозки и законность его перемещения. Порт, в котором мы принимаем грузы чаще всего: Порт Новороссийск.

1. • Мы осуществляем полный цикл организации морской доставки:

2. • составление выгодного маршрута доставки груза и подбор оптимальной схемы;

3. • подача порожнего контейнера поставщику под затарку груза, доставка «от двери до двери»;

4. • оформление всех необходимых для транспортировки документов

5. • документальная поддержка – оформление мультимодального коносамента (единого транспортного документа для всего маршрута перевозки), документов и форм FIATA.

Преимущества работы с нами: Наличие прямых контрактов с международными морскими линиями представленными на российском рынке, что дает возможность предлагать нашим клиентам наиболее оптимальные маршруты и ставки на морские перевозки Крупные объемы перевозок позволяют нам получать более низкие ставки фрахта и условия демереджа. Кроме того сами линии заинтересованы в работе не с отдельными получателями, а с крупными экспедиторами знакомыми с порядком работы линии, находящимися в территориальной близости и с которыми у линий имеются долгосрочные, в том числе и кредитные, отношения. Возможность предоставления комплекса услуг «от двери – до двери» путем эффективной интеграции морской перевозки в цикл комплекса мультимодальной транспортировки Возможность «роллинга», т.е. задержки груза в портах трансшипмента, по запросу клиента, например, в случае затоваривания или при необходимости дополнительного времени на сбор денежных средств и документов необходимых для растаможки. 

Регулярное информирование клиента и возможность круглосуточного мониторинг груза в контейнерах через сайт www.merios.su


В междунарожной морской перевозке применяются следующие условия оплаты фрахта:


Pre-paid - фрахт оплачивается отправителем. Применительно к условиям поставки CFR, CIF, CIP, CPT, DAT, DAP, DDP.


Collect - фрахт оплачивается получателем. Применительно к условиям FOB, FAS, FCA, EXW

Ставка морского может включать или не включать в себя стоимость терминальной обработки, исходя из условий котировки:

FIFO (от Free In / Free Out) - ставка фрахта не включающая ни стоимость погрузки на судно ни стоимость выгрузки с судна (терминальной обработки в портах погрузки/выгрузки).Т.е. это чистая стоимость морской перевозки.

FILO (от Free In / Liner Out) - ставка фрахта включает стоимость выгрузки с судна (терминальной обработки в порту выгрузки).Т.е. FILO = FIFO + DTHC LIFO (от Liner In / Free Out) – ставка фрахта включает стоимость погрузки на судно (терминальной обработки в порту погрузки).Т.е. FILO = FIFO + OTHC

LILO (от Liner In / Liner Out) - ставка фрахта включает стоимость и погрузки на судно и выгрузки с судна (терминальной обработки в портах погрузки/выгрузки).Т.е. FILO = FIFO + OTHC + DTHC